Mechanika | Autor | |
Wymiana nagrzewnicy | MPS |
Wymiana nagrzewnicy metodą "ginekologiczną"
czyli bez wyciągania dechy jest możliwa.
Z ofert sklepowych wybrałem nagrzewnice firmy Behr (ta firma dostarcza do
pierwszego montażu). Jest taka sama do golfa 2,3,4, itp. (należy sprawdzić czy w
komplecie są uszczelki z taśmą klejącą).
Ciekawostka - w InterCars'ie nagrzewnica do Corrado kosztuje 260 ale jak
poprosimy o nagrzewnice do ruchu lewostronnego dostaniemy taką samą tylko za
130 zł ;-)
Potrzebne będzie: | |
śrubokręty krzyżakowe (jeden mały wielkości kciuka) | |
śrubokręt płaski | |
klucz nasadkowy 10 mm | |
klucz płaski 10 mm | |
„szczypce średnie” | |
opalarka lub suszarka | |
szmaty | |
gąbka (taka jak do wyścielania subwoofer'ów ok. 20x15 cm) |
Kolejność demontażu
1. W celu lepszego komfortu pracy wyciągamy fotel pasażera (odkręcamy śrubkę z
nakrętką – (zabezpieczającą przed wysunięciem ) i wysuwamy fotel do tyłu.
2. Schowek (4 śrubki – dwie w suficie, dwie za
zasłaniającym plastikiem wysuwanym do góry)
3. Panele „nożne” od kierowcy i od pasażera (na każdy panel dwie śrubki koło
tunelu i cztery pod deską )
4. Radio, popielniczka, zapalniczka – podważamy wysuwamy wtyczkę
5. Obudowa zegarów (ostrożnie zdejmujemy małe zasłonki w rogach 2 śrubki + dwie
w suficie)
6. Lampka ABS, włącznik ogrzewania szyby, halogeny – za nimi jest śrubka pod
deska u góry
7. Prawy nawiew (podważamy lekko śrubokrętem uwaga na sprężynkę – może
wystrzelić) – pod nim jest śrubka pod deska
8. Suwaki lekko podważamy i
wysuwamy, gałka wentylatora , ścigamy panel i odkręcamy 3 śrubki od listwy
suwaków
9. Wyciągamy schowek na kasety, pod nim znajdują się 2 śrubki
10. Koło schowka znajduje się przegroda stalowa przykręcona na 3 śrubki
11. Wyjmujemy ostrożnie cały panel środkowy uważając i zapamiętując jak są ułożone przewody pod nim
12. Pod panelem znajduje się plastik wyglądający jak peryskop – przykręcony jest on do puszki nagrzewnicy dwoma plastikowymi nakrętkami 10 mm odkręcamy je i rozpinamy dochodzące do niego rury od nawiewów następnie „peryskop” wyciągamy w prawo
13. Otwieramy maskę i z grodzi odkręcamy 3 nakrętki 10 mm z takimi dużymi podkładkami a potem kleszczami ściągamy dwie obejmy od nagrzewnicy (uwaga będzie ciekł płyn)
14. Pod prawym głośnikiem szukamy nakrętki plastikowej, którą jest przykręcony wentylator a potem ostrożnie podważamy płaskim śrubokrętem blaszki na łączeniu „trąbki” wentylatora bardzo ostrożnie bo lubi pęknąć plastik !!!
15. Obudowa nagrzewnicy składa się z dwóch puszek jedna na drugiej – dolna to nawiew na nagi, odkręcamy w niej 2 śrubki od strony kierowcy i jedną śrubkę od strony pasażera (jak tam lekko ukryta)
16. A teraz najtrudniejsza
gimnastyka na 4 ręce z wyjęciem panelu nawiewu na nogi : prosimy kolegę z całej
siły unosił obudowę nagrzewnicy do góry a my pomału i ostrożnie wysuwamy ten
nawiew równocześnie przyciskając pedał gazu do podłogi. (zajęło mi to około 20
min i wymieniłem wszystkie przekleństwa jakie znałem, wrrr)
17. Wyciągamy cały panel z linkami regulacji nawiewu na stronę kierowcy
18. Ciągniemy ostrożnie nagrzewnice do przodu i na prawo (zabezpieczmy szmatami
co się da bo się będzie lał płyn z obudowy nagrzewnicy)
19. Z obudowy nagrzewnicy wyciągamy nagrzewnice do góry i klniemy na nią długo,
ściągamy z niej uszczelkę, tą która przylega do ściany grodziowej i przekładamy
do nowej nagrzewnicy, obklejamy nią nowymi gąbkami uszczelniającymi
20. Opalarką lub suszarką suszymy dokładnie wszystko co zalaliśmy płynem
zwłaszcza maty filcowe , następnie myjemy i suszymy obudowę nagrzewnicy - uwaga
ostrożnie na klapy – zrobione są z gąbki, która rozlatuje się w rękach od
wilgoci i starości, w razie potrzeby wymiany wycinamy odpowiednie prostokąty i
kleimy je kleje do szyb do klap
21. Po wypiciu piwka rozpoczynamy składanie czyli wszystko w odwrotnej
kolejności.