Mechanika Autor
  Wymiana nagrzewnicy MPS

 

 Wymiana nagrzewnicy metodą "ginekologiczną" czyli bez wyciągania dechy jest możliwa.

Z ofert sklepowych wybrałem nagrzewnice firmy Behr (ta firma dostarcza do pierwszego montażu). Jest taka sama do golfa 2,3,4, itp. (należy sprawdzić czy w komplecie są uszczelki z taśmą klejącą).
Ciekawostka - w InterCars'ie nagrzewnica do Corrado kosztuje 260 ale jak poprosimy o nagrzewnice do ruchu lewostronnego dostaniemy taką samą tylko za 130 ;-)
 

Potrzebne będzie:
  śrubokręty krzyżakowe (jeden mały wielkości kciuka)
  śrubokręt płaski
  klucz nasadkowy 10 mm
  klucz płaski 10 mm
  „szczypce średnie”
  opalarka lub suszarka
  szmaty
  gąbka (taka jak do wyścielania subwoofer'ów ok. 20x15 cm)

Kolejność demontażu

1. W celu lepszego komfortu pracy wyciągamy fotel pasażera (odkręcamy śrubkę z nakrętką – (zabezpieczającą przed wysunięciem ) i wysuwamy fotel do tyłu.

2. Schowek (4 śrubki – dwie w suficie, dwie za zasłaniającym plastikiem wysuwanym do góry)

3. Panele „nożne” od kierowcy i od pasażera (na każdy panel dwie śrubki koło tunelu i cztery pod deską )

4. Radio, popielniczka, zapalniczka – podważamy wysuwamy wtyczkę

5. Obudowa zegarów (ostrożnie zdejmujemy małe zasłonki w rogach 2 śrubki + dwie w suficie)

6. Lampka ABS, włącznik ogrzewania szyby, halogeny – za nimi jest śrubka pod deska u góry

7. Prawy nawiew (podważamy lekko śrubokrętem uwaga na sprężynkę – może wystrzelić) – pod nim jest śrubka pod deska


user posted image

8. Suwaki lekko podważamy i wysuwamy, gałka wentylatora , ścigamy panel i odkręcamy 3 śrubki od listwy suwaków

9. Wyciągamy schowek na kasety, pod nim znajdują się 2 śrubki

10. Koło schowka znajduje się przegroda stalowa przykręcona na 3 śrubki

user posted image

user posted image

11. Wyjmujemy ostrożnie cały panel środkowy uważając i zapamiętując jak są ułożone przewody pod nim

user posted image

12. Pod panelem znajduje się plastik wyglądający jak peryskop – przykręcony jest on do puszki nagrzewnicy dwoma plastikowymi nakrętkami 10 mm odkręcamy je i rozpinamy dochodzące do niego rury od nawiewów następnie „peryskop” wyciągamy w prawo

user posted image

13. Otwieramy maskę i z grodzi odkręcamy 3 nakrętki 10 mm z takimi dużymi podkładkami a potem kleszczami ściągamy dwie obejmy od nagrzewnicy (uwaga będzie ciekł płyn)

user posted image

user posted image

14. Pod prawym głośnikiem szukamy nakrętki plastikowej, którą jest przykręcony wentylator a potem ostrożnie podważamy płaskim śrubokrętem blaszki na łączeniu „trąbki” wentylatora bardzo ostrożnie bo lubi pęknąć plastik !!!

user posted image

15. Obudowa nagrzewnicy składa się z dwóch puszek jedna na drugiej – dolna to nawiew na nagi, odkręcamy w niej 2 śrubki od strony kierowcy i jedną śrubkę od strony pasażera (jak tam lekko ukryta)

user posted image

user posted image

16. A teraz najtrudniejsza gimnastyka na 4 ręce z wyjęciem panelu nawiewu na nogi : prosimy kolegę z całej siły unosił obudowę nagrzewnicy do góry a my pomału i ostrożnie wysuwamy ten nawiew równocześnie przyciskając pedał gazu do podłogi. (zajęło mi to około 20 min i wymieniłem wszystkie przekleństwa jakie znałem, wrrr)

17. Wyciągamy cały panel z linkami regulacji nawiewu na stronę kierowcy

18. Ciągniemy ostrożnie nagrzewnice do przodu i na prawo (zabezpieczmy szmatami co się da bo się będzie lał płyn z obudowy nagrzewnicy)

19. Z obudowy nagrzewnicy wyciągamy nagrzewnice do góry i klniemy na nią długo, ściągamy z niej uszczelkę, tą która przylega do ściany grodziowej i przekładamy do nowej nagrzewnicy, obklejamy nią nowymi gąbkami uszczelniającymi

20. Opalarką lub suszarką suszymy dokładnie wszystko co zalaliśmy płynem zwłaszcza maty filcowe , następnie myjemy i suszymy obudowę nagrzewnicy - uwaga ostrożnie na klapy – zrobione są z gąbki, która rozlatuje się w rękach od wilgoci i starości, w razie potrzeby wymiany wycinamy odpowiednie prostokąty i kleimy je kleje do szyb do klap

21. Po wypiciu piwka rozpoczynamy składanie czyli wszystko w odwrotnej kolejności.