TIPS & TRICK
czyli może tego nie wiecie
Wyświetlacz komputera
MFA:
Standartowo komputer pokazuje następujące informacje :
Pozycja | Funkcje komputera w poszczególnych pozycjach MFA |
0 | Zegarek |
1 | Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon |
2 | "L/100 km" średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach |
3 | "km" jaki dystans został pokonany w km |
4 | "km/h" jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie z poz. 3) |
5 | Temperatura oleju |
6 | Temperatura otoczenia |
* (Różnica
pomiędzy MFA1 i MFA2 polega na tym iż MFA1 kasuję się
automtycznie po ostygnięciu silnika poniżej 50 stopni
Można oczywiście kasować MFA1 i MFA2 ręcznie)
Nie wszyscy jednak wiedzą iż można przełączyć komputer w tryb serwisowy (nawet niektóre serwisy volkswagena). Aby włączyć tryb serwisowy należy :
- przełącz MFA w
pozycję 1
- włącz zapłon (nie musisz startować silnika)
- przyciśnij i trzymaj klawisz MFA
- wyłącz zapłon (trzymając MFA) i włącz ponownie
- puść klawisz MFA
Teraz kolejne pozycje mają funkcję :
Pozycja | MFA1 - dane stałe przy zgaszonym silniku | MFA2 - dane zmienne podczas pracy silnika |
0 | kod silnika | suma zaprogramowanych bajtów |
1 | kod kraju | podciśnienie na wejściu powietrza |
2 | zakres prędkości (???) | obroty silnika |
3 | Górny limit obrotów | chwilowe zużycie paliwa |
4 | Dolny limit obrotów | sygnał od czujnika prędkości (???) |
5 | ciśnienie odłączania paliwa | Temperatura silnika |
6 | test wyświetlacza | Temperatura otoczenia |
* UWAGA! Od roku 1994 tryb serwisowy przełącza się guzikiem do kasowania ilości kilometrów
Zmiana prędkości pracy wycieraczek :
Metoda I | Metoda II |
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół) i wróć do pozycji neutralnej, odczekaj tyle ile potrzebujesz (od 2 do 22 sek), ponownie włącz w tryb interwałowy (VR6) | przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół), naciśnij i przytrzymaj klawisz MFA, ciągnij lub pchaj rączkę wycieraczek (???) |
* dwie metody (różne w zależności od rocznika samochodu)
Jeżeli
chcesz zamkąć okna lub dach, a nie masz przy sobie
kluczyków istnieje pewna metoda (tylko jeżeli samochód jest otwarty) |
- przełącz wentylator nawiewu w pozycję 2 |
- mrugnij dwa razy światłami, podczas drugiego mrugnięcia przytrzymaj rączkę w pozycji "długie" |
* Teraz powinieneś mieć możliwość zamknięcia szyb i dachu. (Uwaga może nie działać we wszystkich samochodach)