cut_away.gif (64519 bytes)

 

Rodzaje silników
  1.8 G60 1.8 16V 2.0 16V 2.0 8V 2.9 VR6 2.8 VR6 (US)
Liczba cylindrów / objętość skokowa [cm3] 4RP 1781 4RP 1781 4RP 1984 4RP 1984 6VRP 2861 6VRP 2792
Maksymalna moc [KM / obr/min] 160 5600 139 6300 136 5800 115 5400 190 5800 178 5800
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr/min] 225 4000 162 4800 180 4400 166 3200 245 4200 235 4200
Średnica cylindra i skok tłoka 81.0 x 86.4 81.0 x 86.4 82.5 x 92.8 82.5 x 92.8 82.0 x 90.3 -
Stopień sprężania 8.0 10.0 10.8 10.4 10.0 -
Układ rozrządu, liczba zaworów na cylinder 1/2 ohc 2/4 ohc 2/4 ohc 1/2 ohc 2/2 ohc 2/2 ohc
Rodzaj zasilania Digifant K-Jetronic KE-Motronic Digifant M2.9-Motronic -
Liczba biegów , przełożenie przekładni biegów 5/3.650 5/3.994 5/3.680 5/ 5/3.940 5/
Rodzaj zawieszenia przedniego i tylnego MP/OPM MP/OPM MP/OPM MP/OPM MP/OPM MP/OPM
Rozstaw osi 2475 2475 2475 2475 2475 2475
Rozstaw kół przednich , tylnych (mm) 1435/1428 1435/1428 1435/1428 1435/1428 1450/1432 -
Długość, szerokość, wysokość (mm) 4048 1674 1318 4048 1674 1318 4050 1690 1310 4048 1674 1318 4050 1690 1310 4050 1690 1310
Masa własna pojazdu (kg) 1115  1160 1210 1210 1285 -
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1505 1505 1545 1505 1580 1580
Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h (s) 8.3 9.1 9.3 10.5 6.9 7.1
Prędkość maksymalna (km/h) 225 213 210 200 235 233
Średnie zużycie paliwa 9.0 - 8.6 7.9 9.9 -
Dedykowana wielkość akumulatora (Ah) 63 (45Jet) - 45 44 60 60
Objętość zbiornika paliwa (litry) 55/70 55 70 55 70 70
Objętość oleju w silniku [litry] - 4.0 4.0 - 5.5 -
Objętość oleju w skrzyni biegów [litry] - 2.0 2.0 - 2.0 -
Objętość płynu w systemie chłodzenia [litry] - 6.5 6.5 - 10 -
Objętość bagażnika (dm3) 300/838 300/838 235/810 235/810 235/810 235/810
Lata produkcji 1989-1993 1989-1992 1992-1995 1994-1995 1992-1995 1992
Zdjęcia silników i ich przekroje [1] [2] [3] [1] [2] [1] [2] [1] [2] [1] [2] [3] [4] [1] [2] [3] [4]
Szersze informacje info          
  1.8 G60 1.8 16V 2.0 16V 2.0 8V 2.9 VR6 2.8 VR6 (US)

* dane na podstawie katalogu Samochody Świata oraz z książki serwisowej samochodu

Legenda:

RP - silnik rzędowy umieszczony porzecznie
VRP - silnik widlasto - rzędowy umieszcony porzecznie
OHC - wał rozrządu umieszczony w głowicy
W - wtrysk
T - turbodoładowanie
MP - zawieszenie kolumnowe typu McPhersona
OPM - oś podatna z kolumną McP

 

Wykres mocy i momentu obrotowego silnika G60 Fazy pracy doładowania typu G
glader.jpeg (53464 bytes)