Corrado przeszło fazę
drobnych zmian stylistycznych wymuszonych wprowadzeniem nowego modelu jakim był
VR6.
W nowy typ nadwozia oprócz VR6 produkowanego juz w 1991 roku zostały wyposażone
wszystkie modele schodzące z taśmy pod koniec roku 1992.
Poniżej przedstawiamy wyłapane różnice przed i po facelifting'u.
Z zewnątrz:
stary typ | nowy typ |
1.8 G60 1.8 16v |
2.0 16v 2.0 8v 2.9 VR6 |
Błotniki | ||||||
Nowy typ posiada bardziej
wybulone nadkola. strona pasażera - nowy typ, strona kierowcy - stary typ
|
Zderzaki | |||||||||
Nowy typ
zderzaków przednich w kieszeniach halogenów i kierunków posiada pod
kierunkowskazem dodatkowe dwie dziurki na zamocowanie ramki halogena.
Otwory na przeprowadzenie przewodów w kieszeni pod halogenem w nowym
typie są prostokątne, natomiast w starym typie są okrągłe.
W wersji na USA zderzak charakteryzuje się tym iż nie posiada przetłoczenia (wgłębienia) pomiędzy halogenami na tablice rejestracyjną oraz na bokach posiada obrysówki. Oto zdjęcie takiego zderzaka na przykładzie formy starego typu:
|
Maska (pokrywa silnika) | |||||
Początkowo Corrado posiadało wklęsłą maskę w środkowej jej części. Wprowadzenie modelu VR6 wymusiło jednak na konstruktorach zmodernizowanie tego elementu z uwagi na brak miejsca w komorze silnika i możliwość obijania się kolektora o jej spodnią część. Nowa maska zatem jest wypukła co zasadniczo zmienia wizerunek auta zarówno z przodu jak i z profilu.
|
Reflektory | |||||||
Reflektory przednie starego typu posiadają na szkłach 3 znaczki (E) natomiast nowy typ ma już tylko jeden taki znaczek. Szkła reflektorów nowego typu są płycej osadzone poprzez różnice w ich budowie.
Ramki reflektorów starego typu są cieńsze. Nowy typ jest gładki, natomiast stary typ posiada przetłoczenie w swym przekroju na bocznych ściankach.
|
Kierunkowskazy i halogeny | |||||||||||||
Halogeny nowego typu w przeciwieństwie do starego typu wyposażone są w plastikowe ramki (na stałe). Są przez to nieco mniejsze od halogenów starego typu. Regulacja wysokości kąta świecenia odbywa się po zdemontowaniu kierunkowskazu.
Nowy typ osadzony jest ok. 1 cm w głąb zderzaka. Stary typ
zdecydowanie głębiej bo aż o około 3 cm.
|
Kierunkowskazy w błotnikach | |||||||
|
Cholera wie kiedy były a kiedy nie :-)
|
Atrapa chłodnicy (gril) | |||||||
Atrapa starego typu składa
się z z 7-miu wąskich piór. Nowy typ natomiast posiada 2 pióra w ramce
dając w efekcie 4 pióra. Zarówno nowy jaki i stary typ grila wyposażony
jest w chromowany znaczek marki VW.
|
Pas przedni | |||||||
VR6 z uwagi na duży silnik
wymaga lepszego chłodzenia. Tym samym musiał zostać wyposażony w większą
chłodnice. Ona z kolei pociągnęła za sobą modyfikacje pasa przedniego.
Wykonano w nim dodatkowe przetłoczenia i chłodnice usytuowano pod
delikatnym kątem. W starym pasie nie da się jej zamontować.
|
Listwy boczne | |||||||
Stary typ listew bocznych zabezpieczających nadwozie auta przed mechanicznymi uszkodzeniami jest bardziej masywny od nowego typu. Posiada większą powierzchnię przekroju poprzecznego.
|
Trzeci stop (wersja JET USA) | |||||||
Stary typ listew bocznych zabezpieczających nadwozie auta przed mechanicznymi uszkodzeniami jest bardziej
|
Felgi | |||||||||||||
Oprócz wyżej wymienionych rzeczy w modelu VR6 występuje jeszcze jedna ważna zewnętrzna cecha odróżniająca go od pozostałych modeli. W tym to bowiem modelu koła mocowane są na 5 śrub (5x100) a w pozostałych modelach mocowane są na 4 śruby (4x100)
|