Corrado przeszło fazę drobnych zmian stylistycznych wymuszonych wprowadzeniem nowego modelu jakim był VR6.
W nowy typ nadwozia oprócz VR6 produkowanego juz w 1991 roku zostały wyposażone wszystkie modele schodzące z taśmy pod koniec roku 1992.
Poniżej przedstawiamy wyłapane różnice przed i po facelifting'u.

 

Z zewnątrz:

stary typ nowy typ
1.8 G60
1.8 16v
2.0 16v
2.0 8v
2.9 VR6

 

Błotniki
 

Nowy typ posiada bardziej wybulone nadkola.
Zarówno stare jak i nowe błotniki wychodziły w opcji z kierunkiem bocznym lub bez.

strona pasażera - nowy typ, strona kierowcy - stary typ

stary typ

nowy typ

 

 

Zderzaki
 

Nowy typ zderzaków przednich w kieszeniach halogenów i kierunków posiada pod kierunkowskazem dodatkowe dwie dziurki na zamocowanie ramki halogena. Otwory na przeprowadzenie przewodów w kieszeni pod halogenem w nowym typie są prostokątne, natomiast w starym typie są okrągłe.
Kolejną różnicę tym razem patrząc z góry (zarówno w zderzaku przednim jak i tylnym), obserwujemy na samym końcu pióra zderzaka. W obu wersjach występuje przetłoczenie jednak w starej wersji zatacza ono łuk i kieruje się kilka centymetrów przed końcem do osi auta natomiast w nowej wersji podąża ono do końca zderzaka w linii prostej. Samo zakończenie pióra zderzaka w starej wersji delikatnie wygięte jest ku środkowi auta gdzie nowa wersja odgięta jest na zewnątrz.

stary typ

nowy typ

W wersji na USA zderzak charakteryzuje się tym iż nie posiada przetłoczenia (wgłębienia) pomiędzy halogenami na tablice rejestracyjną oraz na bokach posiada obrysówki. Oto zdjęcie takiego zderzaka na przykładzie formy starego typu:

wersja USA

 

 

Maska (pokrywa silnika)
 

Początkowo Corrado posiadało wklęsłą maskę w środkowej jej części. Wprowadzenie modelu VR6 wymusiło jednak na konstruktorach zmodernizowanie tego elementu z uwagi na brak miejsca w komorze silnika i możliwość obijania się kolektora o jej spodnią część. Nowa maska zatem jest wypukła co zasadniczo zmienia wizerunek auta zarówno z przodu jak i z profilu.

stary typ

nowy typ

 

 

Reflektory
 

Reflektory przednie starego typu posiadają na szkłach 3 znaczki (E) natomiast nowy typ ma już tylko jeden taki znaczek. Szkła reflektorów nowego typu są płycej osadzone poprzez różnice w ich budowie.

 

Ramki reflektorów starego typu są cieńsze. Nowy typ jest gładki, natomiast stary typ posiada przetłoczenie w swym przekroju na bocznych ściankach.

 

 

Kierunkowskazy i halogeny
 


Kierunkowskazy
starego typu zbudowane są z kilku warstw. Najgłębszą część stanowi obudowa plastikowa koloru szarego. Nad nią znajduje się prześwitująca pomarańczowa plexa. Nad tą plexą z kolei bezbarwna plexa o chropowatej strukturze. Całość przykrywa klosz również z bezbarwnej plexy w którym jest dziurka udostępniająca śrubkę do regulacji kąta świecenia halogena.
Nowy typ kierunków posiada wychromowaną wewnętrzną część obudowy i tym samym nowocześniejszy wygląd.
Żarówkę przykrywa prześwitująca plexa w formie baniakowatego kapturka a całość Podobny klosz jak w starym typie.
Żarówki są w obu przypadkach bezbarwne.

stary typ (strona pasażera)

nowy typ (strona pasażera)

Halogeny nowego typu w przeciwieństwie do starego typu wyposażone są w plastikowe ramki (na stałe). Są przez to nieco mniejsze od halogenów starego typu. Regulacja wysokości kąta świecenia odbywa się po zdemontowaniu kierunkowskazu.

stary typ (strona pasażera)

nowy typ (strona pasażera)

Nowy typ osadzony jest ok. 1 cm w głąb zderzaka. Stary typ zdecydowanie głębiej bo aż o około 3 cm.
A tak wyglądają wyżej wymienione różnice osadzone już w kieszeni zderzaka:
 

stary typ

nowy typ

 

 

Kierunkowskazy w błotnikach
 

 

Cholera wie kiedy były a kiedy nie :-)

 

 
stary typ  

nowy typ 

 

 

 

Atrapa chłodnicy (gril)
 

Atrapa starego typu składa się z z 7-miu wąskich piór. Nowy typ natomiast posiada 2 pióra w ramce dając w efekcie 4 pióra. Zarówno nowy jaki i stary typ grila wyposażony jest w chromowany znaczek marki VW.
Nowy typ grila montowany jest na 3 uchwytach górnych oraz 3 dolnych. Stary typ wyposażony jest w 2 górne i 2 dolne.
Mają one inny rozstaw i nie pasują do tych samych otworów w pasie przednim.
Wszelkie inne odmiany grila to tuningowe zamienniki.

 

 
stary typ

nowy typ 

 

 

Pas przedni
 

VR6 z uwagi na duży silnik wymaga lepszego chłodzenia. Tym samym musiał zostać wyposażony w większą chłodnice. Ona z kolei pociągnęła za sobą modyfikacje pasa przedniego. Wykonano w nim dodatkowe przetłoczenia i chłodnice usytuowano pod delikatnym kątem. W starym pasie nie da się jej zamontować.
Stary pas przedni wyposażony jest w 2 pary otworów montażowych służących do założenia grila. W stary pas wsadzimy jedynie starego grila. Nowy gril ma już bowiem 3 pary otworów montażowych i to w innych miejscach. Jednak nowy pas przedni został wyposażony w 5 par otworów i dzięki temu możemy w nim zamontować obie wersje grila.

 

 
stary typ  

nowy typ 

 

 

 

 

Listwy boczne
 

Stary typ listew bocznych zabezpieczających nadwozie auta przed mechanicznymi uszkodzeniami jest bardziej masywny od nowego typu. Posiada większą powierzchnię przekroju poprzecznego.

stary typ

nowy typ

   
   

 

 

Trzeci stop (wersja JET USA)
 

Stary typ listew bocznych zabezpieczających nadwozie auta przed mechanicznymi uszkodzeniami jest bardziej

stary typ

nowy typ

   
   

 

 

Felgi
 

Oprócz wyżej wymienionych rzeczy w modelu VR6 występuje jeszcze jedna ważna zewnętrzna cecha odróżniająca go od pozostałych modeli. W tym to bowiem modelu koła mocowane są na 5 śrub (5x100) a w pozostałych modelach mocowane są na 4 śruby (4x100)

4x100

5x100 (VR6)